Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Med all visdom i blicken..

Av springer - 28 december 2012 20:05

 

Redan när du var  åtta nio år började jag oroa mig för att du skulle bli sjuk och dö. När du var tio år blev du väldigt sjuk.

Jag kommer ihåg att du fick hög feber, orkade ingenting. Klockan tio på kvällen fick jag bära ut dig till bilen och köra dig akut till veterinären. Där behöll de dig och jag trodde att det var slut..men du kom igen, efter fem penicellinkurer, så var du ok igen och sen blev du bara piggare och piggare. Tänk om jag vetat att du skulle få nästan sex år till..min lilla kämpe. Jag vet att några sa till mig på slutet att det måste vara värdigt liv..men man känner sin hund, även om du hade svårt att gå så var du glad i ögonen och hade sån vilja kvar. Jag vet att det var värdigt, ända till sista dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av springer - 21 februari 2014 20:03


  Lilla Skrutt, du har varit borta ur mitt liv alldeles för länge..ibörjan mindes jag hur det var att hålla om dig, att känna din doft, jag börjar glömma hur det känns och det gör mig så ledsen. Var är du nu lilla gubben, som var så nära mig och s...

Av springer - 18 januari 2014 08:30


  Så här satt Morris och jag många gånger, vi hade en speciell kärlek..ett band som man nog själv måste ha upplevt för att förstå. Det är så tomt hemma utan dina hyss och bus. Du "pratade" med mig . Jag älskar dig så mycket Morris. <3 ...

Av springer - 27 december 2013 20:47

Morris älskling, ta hand om pappa nu på  andra sidan regnbågens bro..   ...

Av springer - 22 november 2013 18:49


  http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_VPXXcrkWCo Idag är det precis ett år sedan du försvann min lilla älskling, jag är så glad att jag har fått uppleva dig och jag saknar dig så mycker fortfarande..världens finaste vovve <3...

Av springer - 15 november 2013 18:08

Fick ett sorgligt besked på jobbet häromdagen. Man blir så påmind om hur skört allt är. Det kändes overkligt och det gjorde det när du med försvann gubben. Hade så svårt att ta in det i början. Du var så full av liv och glädje. Jag saknar dig så de...

Ovido - Quiz & Flashcards