Alla inlägg under januari 2013

Av springer - 31 januari 2013 18:51

 

Snart kommer lite nya bilder men jag älskar den här bilden, det ser ut som du sitter och tänker på något och du ser så klok och fin ut. Imorgon skulle du ha fyllt 16 år. Lilla älskling, det har gått över två månader men det går inte en dag utan att jag tänker på dig. Man önskar ingen att behöva säga hej då till någon man älskar så mycket. När du fanns hos mig fick du alltid prinsesstårta och leverpastej på din födelsedag : ) jag skickar det i massor till dig där du är nu och massor av grattispussar.

Av springer - 28 januari 2013 20:55

 

Kloka Morris, med de fina underbara snälla ögonen du finns i mitt hjärta

Av springer - 27 januari 2013 17:51

 

Varma dagar sökte du skydd i buskarna, fast du ville gärna ligga i solen en stund först..även fast du över femton år låg du i solen tills du flämtande sökte skydd i buskarna. Fina fina Morris jag saknar dig så det gör ont..

Av springer - 26 januari 2013 17:04

   

Bad och Bus vid vattet. Det älskade du, jag ångrar inte en sekund alla de helger jag ställde klockan tidigt för att få komma ner till hundgänget. Att få se dig glad och lycklig gjorde mig lycklig. Dagisfröken skojade med mig ibland och sa att vi var "ett" och så var det nästan : ) inte bara nästan..det gör saknaden så stor. Det känns så tomt att gå nere vid vattnet nu..fast på något sätt vet jag att du är med mig.


Av springer - 24 januari 2013 20:25

 

Jag åkte iväg utomlands några gånger när du var gammal, då fick du vara hos "mormor" och "morfar" jag visste att du hade det jättebra där, ditt andra hem men jag var så orolig att något skulle hända när jag var borta.

Det var lycka när man kom hem och du mådde bra och kom lufsande emot mig full av glädje. Det känns ibland som du bara är borta ett tag nu, att du snart ska komma hem..jag längtar, saknar dig så mycket! Hela livet med dig och som hundägare..

Av springer - 23 januari 2013 19:42

  

Det är otroligt vilka spår en vovve kan sätta i ens liv. Och det är otroligt vad stor betydelse en hund kan ha i ens liv. Jag fick så mycket kärlek av dig gubben och jag fick också nya vänner genom dig. Många har engagerat sig mycket nu och jag är så tacksam för det. De visste hur mycket du betydde för mig. Det är så lätt att börja prata med nya människor när man har en hund med sig och man får nya kontakter. Det berikar livet helt enkelt och det gjorde verkligen du.

Av springer - 22 januari 2013 20:43

 

Idag är det precis två månader sen den där hemska dagen i november när din kropp inte orkade längre.

Från ena dagen till den andra orkade du ingenting. Du hade den där glädjen i blicken ända fram till  den där torsdagen i november då du verkligen sa till mig, jag orkar inte mer matte. Du somnade så stilla Jag sa till veterinären, han blinkar fortfarande..Nej hjärtat har slutat slå sa hon. Det var så overkligt  Du var så levande och hade klarat dig igenom så många sjukdomar tidigare och kändes nästan odödlig. Jag saknar dig så min älskling. Jag hoppas att du känner min kärlek där du nu är.

Av springer - 20 januari 2013 09:22

 

Jag fick låna en ängel

Du spred ljus i mitt liv, i varje andetag

men du tog borts från mig , alldeles för tidigt

Jag fick låna en ängel för en stund


Shirley Clamp

Ovido - Quiz & Flashcards