Alla inlägg under januari 2013

Av springer - 9 januari 2013 19:56

 

Jag hittar fortfarande tussar hemma efter dig, min älskling , jag skulle ge mycket bara för att hålla om dig igen.

Av springer - 8 januari 2013 19:25

 

Här sitter du på balkongen vid huset och kikar ut. Vad tänker du på gubben..Så många gånger som vi har suttit bredvid varandra på soffan om somrarna och ätit middag. Du fick ju smaka lite också såklart : ) Vad jag kommer att sakna det i sommar. Du var ett sånt otroligt sällskap, en bästa vän som alltid fanns där.

Av springer - 7 januari 2013 20:03

 

Hundens bön: Du! Smek mig ibland!

Dra inte onödigt hårt i mitt band.

Försök att förstå  mig

Då behöver du aldrig slå mig

Jag älskar och skyddar dig

Gör detsamma med mig

Låt mig aldrig onödigt lida

du har mig alltid troget vid din sida

Jag kan inte tala om min nöd

så låt mig inte möta en för tidig död

Tänk på att jag har både hjärta och själ

så snälla du sköt mig väl

Den här texten börjar hundstallets bok med, jag stöder dem ibland och jag har så svårt att förstå hur man kan göra så underbara kärleksfulla varelser illa. Morris älskling du hade ett jättebra liv, jag vet att många hundar inte har det så..

Jag är så tacksam för alla åren med dig vännen

Av springer - 6 januari 2013 16:49

 

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och någonting oväntat sker

Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer


Av springer - 6 januari 2013 08:20

 

 

 Morris släktingar, till höger Tage "Pygmalias dressed for succsess" och till vänster Adamants Ringleader.

Tage var Morris pappa och Adamants Ringleader var farfar. Morris kompis Oliver som han var oskiljaktig med hade också Tage som pappa. Han fick många fina valpar. Springer spaniels är de finaste hundarna och Morris var

världens finaste hund : )

Av springer - 5 januari 2013 14:06

 

Här ser man på blicken att du vill något, du hade en förmåga att "tala" med blicken och hade en enorm vilja. Och jag förstod vad du ville..men om jag inte gjorde det med en gång spände du ögonen på mig och du gav dig inte : )

Av springer - 5 januari 2013 13:57

 

Du sprang så mycket på Brämön så du blev nästan lite för smal..men sen åt du upp dig lite mer när du kom hem : )Jag drömde om dig inatt, du badade och simmade med mig och igår drömde jag att du gick en långpromenad med mig. Jag saknar dig så det gör ont, när ska det kännas lättare..livet blir inte mer sig likt utan dig älskling

Av springer - 2 januari 2013 11:26


 

Du var ingen riktig simmare, tyckte att det var lite läskigt men med flytvästen på gick det bättre. Och var jag med så ville du gärna "rädda mig" genom att ta tag i armen och bogsera in mig..i somras var du en duktig simmare när vi tränade ditt ben ihop. Det gav dig några månader till i livet min lilla kämpe..

Ovido - Quiz & Flashcards